225/45R17 91H Nokian WR D4


Valivý odpor:

C

Brzdná dráha za mokra:

A

Hlučnosť:

69 db

Kód:

T430131

EAN:

6419440241944


Dostupnosť skladov

Nie je skladom
Ľutujeme ale k produktu nie sú uvedené doplnkové informácie.

Čo znamenajú údaje na boku pneumatiky?

pneumatika-popis.jpg

Kedy je už potrebné vymeniť pneumatiku?

Pneumatiky majú v drážkach behúňa tzv. indikátor opotrebenia pneumatiky. Jeho výška v prípade letných pneumatík je 1,6 mm. Ak je dezén opotrebený a je zarovno indikátoru opotrebenia, čo je možné pozorovať aj na viacerých miestach pneumatiky, je čas aby ste pneumatiky vymenili. Pneumatiky ktorých opotrebenie je už pod indikátorom opotrebenia už neplnia svoje poslanie a stávajú sa nebezpečné. U zimných pneumatík je indikátor opotrebenia pneumatiky vysoký 4 mm. Zimná pneumatika, ktorá je konštrukčne náročnejšia práve kvôli funkcii odvodu snehu, vody a nečistôt je nepoužiteľná s dezénom menším ako 4 mm.

Koľko rokov môžem pneumatiky používať od dátumu výroby ?

V podstate ich môžete používať kým ich neopotrebujete po stanovené hĺbkové limity. Avšak v prípade že na pneumatikách jazdíte veľmi málo a je malý predpoklad ich opotrebenia, je potrebné si uvedomiť, že pneumatiky sú vystavované vplyvom vonkajšieho okolia a ich vlastnosti sa časom menia. Je možné že sa to prejaví napr. dlhšou brzdnou dráhou. V zásade však doporučujeme výmenu letných pneumatík po 6-7 rokoch. U zimných pneumatík je to skôr t.j. 4-5 rokov.

Môžem používať zimné pneumatiky v lete?

Používanie zimných pneumatík v lete nesie so sebou riziká. Pokiaľ hovoríme o jazdných vlastnostiach , tak musíme spomenúť zníženú ovládateľnosť auta pri vyšších rýchlostiach. Samozrejme je tu zvýšená hlučnosť automobilu. Zvýšená spotreba paliva a v neposlednom rade je pri použití zimnej pneumatiky v lete zvýšené jej opotrebenie. Dôvodom je mäkšia zmes zimnej pneumatiky potrebná na lepšiu priľnavosť k vozovke.

Odporúčame zimné plášte už iba „dojazďovať" čo znamená, že ak mám zimnú pneumatiku ktorá na konci zimy ešte nie je úplne opotrebená ale je zrejmé že nasledujúcu zimu už by celú nevydržala, tak je možné jej využitie ešte v začiatkoch jari.

Kedy treba už prezuť na zimné pneumatiky? Ako je to legislatívne predpísané?

Keď teplota dlhodobejšie dosahuje pod +7° C je čas prezuť na zimné pneumatiky.

A keďže použitie zimných pneumatík je definované aj zákonom, máme tu krátky prehľad povinností použitia zimných pneumatík na Slovensku a v niektorých európskych krajinách:

Slovensko - na Slovensku je používanie zimných pneumatík povinné od 15. novembra do 31. marca, pokiaľ je na vozovke súvislá snehová alebo ľadová vrstva. Polícia môže vodiča pokutovať do výšky 60 € alebo dokonca zakázať jazdu.

Česká republika - automobily v Českej republike musia byť vybavené zimnými pneumatikami od 1. novembra do 31. marca pri jazde po cestách ktoré sú označené dopravnou značkou „zimná výbava". Táto povinnosť platí pre všetky vozidlá bez rozdielu hmotnosti.

Poľsko: V tejto krajine neexistuje všeobecná povinnosť zimných pneumatík, ale vzhľadom na tuhé zimy v oblastiach východnej Európy sa vodičom odporúča používať zimné pneumatík.

Maďarsko - v tejto krajine neexistuje povinnosť používať zimné pneumatiky. Vodiči však musia mať v zime v automobile snehové reťaze.

Rakúsko - v Rakúsku sú vodiči zo zákona povinní mať svoje vozidlo vybavené pre zimné podmienky od 1. novembra do 15. apríla. V tomto období bude vodičom, ktorých polícia pristihne s letnými pneumatikami na zasneženej vozovke, udelená pokuta vo výške až 5000 €!

POZOR: V Rakúsku sú zimné pneumatiky s hĺbkou dezénu menšou ako 4 mm považované za letné pneumatiky.

Nemecko - zákony v Nemecku hovoria o povinnosti vodiča prispôsobiť výbavu automobilu zimným podmienkam. Znamená to aj zaobstaranie si zimných pneumatík. Pokiaľ polícia na zasneženej vozovke zastaví automobil s obutými letnými pneumatikami, jeho vodič zaplatí pokutu.

Ako sa mám správne starať o pneumatiky ?

• správne nahustenie pneumatík (je možné nájsť v tech. dokumentácii auta)

• správne skladovanie pneumatík

- uložené v stĺpe na sebe pokiaľ sú obuté na diskoch

- uložené vedľa seba, pokiaľ nie sú obuté na ráfikoch

- nahustené na normálny tlak

- na každej pneumatiky označiť jej uloženie a pri obutí dodržať značenie

• sada zimných pneumatík a sada letných pneumatík ktoré sú obuté na samostatných diskoch, čím sa vyhnete neustálemu prezúvaniu pri ktorom sa poškodzujú okraje disku a pneumatiky

Môžem na auto obuť aj iný rozmer pneumatiky ako tam mám obuté od výrobcu?

Na auto môžete obuť rozmer ktorý máte vpísaný v OEV. Výnimku podľa zákona môžete uplatniť u rýchlostného indexu pneumatiky kde je možné použiť pneumatiku o jednu rýchlostnú kategóriu nižšiu ako je určené v OEV. Rýchlostné kategórie vyššie je možné použiť tiež pretože tým ako by ste predimenzovávali použité obutie na vyššiu rýchlosť.

Akýkoľvek iný rozmer na aute nie je možné použiť, pretože inak hrozí že si rozhneváte príslušníkov ochrany zákona.

Čo je to systém núdzového dojazdu?

Pneumatiky so systémom núdzového dojazdu bola vytvorená pre autá ktoré nie sú opatrené rezervnou pneumatikou. Jedná sa pneumatiku ktorá má konštrukčne zosílenú bočnicu, kde pri úplnej strate tlaku v pneumatike dokáže automobil prejsť ešte 80km pri max. rýchlosti 80 km/h.

POZOR!!! používanie takýchto pneumatík vyžaduje aby auto malo namontované snímače tlaku v pneumatikách. Niektoré autá majú tieto systémy snímania tlaku v pneumatikách už automaticky zabudované.

Označovanie systému núdzového dojazdu na pneumatike sa líši v závislosti od výrobcu.

Pneumatiky PIRELLI - RFT (RUN FLAT TECHNOLOGY)

Pneumatiky BRIDGESTONE – RFT (RUN FLAT TECHNOLOGY)

Pneumatiky CONTINENTAL – SSR (SELF SUPPORTING RUNFLATE)

Pneumatiky DUNLOP - DSST DUNLOP SELF-SUPPORTING TECHNOLOGY)